1 Nisan 2013 Pazartesi

MISIR ÇARŞISI * BAB-I HAYAT

 
   Doğrusunu söylemek gerekirse, Eminönü’ne bir iş için geçmiştim. Kapalı, basık bir hava ve iç sıkıntısı ile… Bir saat kadar boş zamanım vardı. Fotoğraf makinemide ne olur olmaz diye yanıma almıştım. Ne de iyi yapmışım…

   Ve Kendimi Mısır çarşısında buldum. Bu sefer Haseki kapısındaydım.
  



















   Haseki kapısından   girdiniz mi hemen sol tarafta kuytuda kalan bir giriş göreceksiniz ve ayaklarınız sizi Bab-ı Hayat Restoranı’na, ne havanın nede iç sıkıntısının kalmayacağı bir yere götürecek.



   İnce bir ustalıkla işlenmiş bu mekana hayran kalmamak imkansız. Saray havası buram buram. Bab-ı Hayat’ın restorasyonu bir yıl sürmüş. Dokuz sene önce restorana dönüştürülmüş. Çok önceleri, seyislerin konakladıkları yer olarak kullanılmış, daha sonra depo görevi görmüş ve en son şimdiki halini almış.


     Restorasyonu Topkapı Sarayı’ndan esinlinerek yapılmış. Altın Yol, Ocaklı Sofa, Çifte Kasırlar ve Kubbe Altı gibi ayrı bölümlerden oluşuyor. Hayran kalmamak imkansız

  
   Padişahin sefere giderken cariyelerine altın dağıttığı yola Altın yol denirmiş. Kubbe Altı bölümünde ise Topkapı Sarayı’nda bulunan Sultan Murad’ın odasındaki kubbenin aynısı tasfir edilmiş. Bakmaya doyamıyorsunuz.
   Bab-ı Hayat’a adım attığınız andan itibaren kendinizi sarayda hissediyorsunuz.

             
     Bab-ı Hayat'ta Osmanlı Mutfağı’ndan seçme yemekler, çorbasından kuzu kapamasına ve Antep'ten özel olarak gelen tatlılara uzanan bir lezzet şöleni bulabilirsiniz. Bu tarihi mekanda fiyatlar ise şaşılacak derecede makul. En pahalı et yemeği 32 lira.











  Alışılmışın dışına çıkmak için çok güzel bir şehirde yaşıyoruz. Kendimizi az da olsa AVM'lerden, iç içe geçmiş cafe ve restoranlardan uzaklaştırmak için uzağa gitmeye gerek yok. 
Herşey yanıbaşımızda. Sadece biraz görmeye çalışmak gerekli.
 
Hadi hayatımıza bir tutam tat için küçük bir mola..
                                                                      Müge
Bab-ı Hayat: Hayat kapısı


 








 
 

 
 



 
 



2 yorum:

  1. TEŞEKKÜR EDERİM.SİZİN SAYENİZDE İSTANBUL U DAHA İYİ TANIYORUM. FERİT AYAZ KANDIRA.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederi, zaman ayırıp okuduğunuz için.

      Sil